skip to Main Content
درمان یبوست با طب سوزنی

درمان یبوست با طب سوزنی

4/5 - (3 امتیاز)

یبوست یک بیماری شایع است که حدود ۳۰% افراد جامعه به درجاتی از آن مبتلا هستند اگر شما نیز به این بیماری مبتلا هستید خواندن مقاله درمان یبوست با طب سوزنی را به شما پیشنهاد می کنیم شایان ذکر است که قبل از انجام هر گونه روش درمانی از مهارت متخصص طب سوزنی خود اطمینان حاصل فرمایید نتیجه حاصله مورد رضایت شما باشد.

بیشتر بدانید:درمان زخم معده با طب سوزنی

گرفتگی روده و اختلال در اجابت مزاج وضعیتی سختی است که بایستی به سرعت درمان شود. گاهی اوقات تخلیه روده به طور طبیعی و بدون مشکل انجام میشود اما بعضی روزها به دلیل اشتباهات در تغذیه و سبک زندگی این روند دچار اختلال می شود اختلالی که با درد و ناراحتی همراه است.

درمان یبوست با طب سوزنی: یبوست چیست؟

درمان یبوست با طب سوزنی

نزدیک به نیمی از افراد که با شکایت یبوست به پزشک مراجعه می‏ کنند. اغلب این افراد از میزان و یا نحوه دفع مدفوع شکایت دارند. تعداد دفعات اجابت مزاج در افراد مختلف جامعه متفاوت است و از ۳ بار در روز تا ۳ بار در هفته محدوده طبیعی تلقی می‏ شود.

به همین دلیل بوجود آمدن تغییر در تعداد دفعات اجابت مزاج در هر فرد نسبت به وضعیت معمولی و (کاهش تعداد دفعات اجابت مزاج) باید یبوست تلقی شود ولی اگر کسی همیشه یکبار در هر مدفوع نیز بستگی کامل به نوع رژیم غذایی فرد دارد و کاهش قابل وجه مواد فیبری در غذا می‏تواند منجر به مدفوع کم حجم و خشک شود که با تغییر رژیم اصلاح می‏شود.

‌براساس آمار ارائه‌ شده طب سوزنی موفقیت زیادی در درمان بیماری‌های دستگاه گوارش دارد به گونه‌ای که سازمان جهانی بهداشت، این شیوه را به عنوان درمان اصلی برای درمان برخی از بیماری‌ها و اختلالات دستگاه گوارش از قبیل یبوست معرفی کرده است.

طب سوزنی

درمان یبوست با طب سوزنی

طب سوزنی جزئی از طب سنتی چین است که بیش از ۴۰۰۰ سال قدمت دارد و تاکنون به میلیاردها نفر در درمان بیماری های مختلف کمک کرده است. این طب از طریق فعال کردن نیروی حیاتی و خود درمان گر بدن عمل می کند. طب سوزنی روشی بی خطر و طبیعی است که بدون کاربرد داروهای شیمیایی در رفع بیماری ها و حفظ سلامتی تاثیر به سزایی دارد.

طب سوزنی هر فرد را به صورت تمامیت جسم و روح و روان بررسی کرده می تواند نمای عدم تعادل انرژی “چی”را مشخص کند. در درون بدن هر فرد انرژی ذی شعوری وجود دارد که در ایجاد تعادل و حفظ سلامتی دخیل است. طبیبان چینی این انرژی را “چی”(Qi)نامیده اند.

“چی”ترکیبی از انرژی های مختلف متشکل از انرژی موجود در غذایی که می خوریم ، هوایی که تنفس می کنیم و انرژی است که از طریق توارث و ژنتیک به ارث می بریم. “چی”نیروی لازم برای رشد و نمو ، تنظیم درجه حرارت بدن و کلیه ی فعالیت های روزانه را تامین می کند. “چی”در کانال ها یا مریدین های ویژه ای در سراسر بدن جاری است. در بدن دوازده جفت کانال اولیه وجود دارد که هر یک شامل نقاط متعددی می باشد.

آلودگی هوا، ضربات وارده، تصادفات، در رفتگی ها، شکستگی ها، جراحی، تغذیه ی ناسالم با بیش از حد، استرس های روزانه، عادات غلط مانند استعمال دخانیات و غیره سبب تغییرات کیفی، کمی و اختلال در جریان “چی”می شود. مسدود شدن جریان “چی”در کانال ها موجب بروز علائمی چون دردهای گوناگون، افسردگی، تپش قلب، اضطراب و بی خوابی می گردد.

درمان یبوست با طب سوزنی

درمان یبوست با طب سوزنی

طب سوزنی شامل تحریک نقاط ویژه ای در بدن به وسیله سوزن است که با قدمتی چند هزار ساله به تازگی مورد توجه دانشگاه ها و مجامع علمی دنیا قرار گرفته و امروزه در سراسر دنیا بیماران زیادی برای درمان بیماری هایشان بخصوص بیماری های صعب العلاج به این روش درمانی روی آورده اند.

‌براساس آمار ارائه‌ شده طب سوزنی موفقیت زیادی در درمان بیماری‌های دستگاه گوارش دارد به گونه‌ای که سازمان جهانی بهداشت، این شیوه را به عنوان درمان اصلی برای درمان برخی از بیماری‌ها و اختلالات دستگاه گوارش از قبیل یبوست معرفی کرده است.

این شیوه درمانی بر اساس دستورالعمل WHO به عنوان درمان اصلی و در برخی موارد به عنوان درمان تکمیلی برای تسکین و درمان بیماری‌های دستگاه‌گوارش معرفی شده است.

این شیوه درمانی، یکی از موفق‌ترین شیوه‌های درمانی طبیعی است که اقبال زیادی در درمان بیماری معده و روده و التهاب‌های این عضو داشته است. این شیوه درمانی می‌تواند تاثیر زیادی بر سریعتر شدن روند درمان بیماران مبتلا به یبوست داشته باشد. درمانگران طب سوزنی با استفاده از سوزن‌های بسیار نازکی که در اختیار دارند، میزان فعالیت روده را در بدن کنترل کرده و به این ترتیب به درمان یبوست کمک می‌کنند.

تعداد جلسات مورد نیاز درمان یبوست با طب سوزنی

تعداد جلسات درمانی بستگی به نوع بیماری، شدت بیماری، حاد یا مزمن بودن بیماری و همکاری بیمار دارد (در اینجا باید به نکته جالبی اشاره‌کنم وان این است که به طرز عجیبی درمان طب سوزنی در افرادی که نسبت به درمان پذیرش و همکاری دارند پاسخ بهتری می دهد.

تعداد جلسات از ۳ – ۱۵ جلسه متغیر است. موارد دیگری که باید توجه شود این است که طب سوزنی اگر توسط پزشک متخصص انجام شود، کاملاً بدون عارضه است. افراد غیر پزشک چون از آناتومی بدن کاملاً بی‌اطلاع هستند، ممکن است خطرات جبران‌ناپذیری برای بیمار ایجاد کنند.

اکثر بیماران از طب سوزنی واهمه دارند، به این عزیزان باید خاطرنشان کنیم که سوزن‌های طب سوزنی بسیار نازک هستند و  دردناک نمیباشند. پس با خیال راحت می‌توانند آن را انجام دهند. از طرفی نیدلینگ یا سوزن‌کاری بدون عارضه است به شرطی که درمانگر پزشک متخصص طب سوزنی باشد.

چون سوزن‌ها یک‌بارمصرف هستند، پس جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. جلسات درمانی معمولاً ۲ الی ۳ بار در هفته است. و در برخی بیماران که مشکل جدی‌تر هست پیگیری درمان هرماه یک‌بار و تا ۶ ماه باید انجام گیرد.

نزدیک به نیمی از افراد که با شکایت یبوست به پزشک مراجعه می‏ کنند. اغلب این افراد از میزان و یا نحوه دفع مدفوع شکایت دارند. تعداد دفعات اجابت مزاج در افراد مختلف جامعه متفاوت است و از ۳ بار در روز تا ۳ بار در هفته محدوده طبیعی تلقی می‏ شود.

نکات مهم در درمان یبوست با طب سوزنی

درمان یبوست با طب سوزنی

از انجام چند جلسه طب سوزنی انتظار معجزه نداشته باشند و دوره درمانی را به صورت منظم انجام دهند تا سیر تدریجی درمان را مشاهده کنند. توجه داشته باشند که در بسیاری موارد نباید درمان دارویی یا سایر درمان های طب رایج را قطع کنند و از طب سوزنی به صورت مکمل در کنار درمان قبلی خود استفاده کنند.

  • برای بیماری حادی مانند فشارخون، مشکلات قلبی ـ عروقی و … طب سوزنی نمی تواند کمک موثری داشته باشد.
  • طب سوزنی اگر صحیح انجام شود، فاقد درد است.
  • سوزن های مورد استفاده طب سوزنی یکبار مصرف است و بیماران نگران این مورد نباشند.
  • تحقیقات نشان می‌دهد که طب سوزنی در درمان طیف وسیعی از بیماری‌های گوارشی تاثیر به سزایی دارد.
  • روشی بدون عارضه. مقرون‌به‌صرفه. آسان و موثر که به آن علاقه‌مند می‌شوید.
  • طب سوزنی از طریق کم کردن استرس (که جزء اصلی‌ترین عوامل ایجادکننده بیماری‌های گوارشی است)، کاهش التهاب روده و معده و افزایش گردش خون در دستگاه گوارش، کاهش اسید معده، باعث تنظیم عملکرد معده و روده‌ها می‌شود.

بیشتر بدانید:کنترل عوارض یائسگی با طب سوزنی

طب سوزنی هدیه نیاکان بشر به آن دسته از افرادی است که دوست دارند با بدنشان مهربان باشند. پیشنهاد ما به شما کلینیک طب سوزنی آکو می باشد. با دکتر عیسی پیرمرادی بنیانگذار امبدینگ در ایران، با اطمینان خاطر از اثر بخشی طب سوزنی تحت درمان قرار بگیرید و از نتیجه آن لذت ببرید. کلینیک طب سوزنی آکو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. جهت اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

سوالات و نظرات کاربران

  1. سلام، من دختری ۲۵ ساله هستم و معمولا یبوست دارم و به یک سری از غذاها حساسم و گاز روده ام زیاد است، دکترهای گوارش فقط برای مدتی درمان
    میکنند ،میخواستم بدونم طب سوزنی برای من جواب میده و مشکلم برای همیشه برطرف میشه؟
    هزینه هر جلسه چقدر هست؟

  2. سلام دوست عزیزم من مشاور طب سنتی هستم دوست دارید درمان بشید با تلفن من میتونید تماس بگیرید.

  3. با سلام وخسته نباشید خدمت شما من ده سال بیشتر می شود که اضطراب مزمن دارم و الان که باردار هستم به شدت دچار یبوست شده ام و نیز به خاطر یبوستم دچار اضطراب زیادی هستم می خواستم بدونم می تونم با استفاده از طب سوزنی درمان بشوم با تشکراز شما

  4. باسلام وعرض ادب .من الان مدت مدیدی است که کم کاری روده دارم این دوسال کرونا وحبس خانگی وتدریس درمنزل سکون وبی حرکتی این موارد را بیشتر کرده است .منتظر راهنمایی شما هستم استان گیلان ساکنم.بااحترام وسپاسگزاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top