هزینه درمان میگرن با طب سوزنی

سردرد میگرنی از جمله عوارضی است که می‌تواند زندگی فرد را برای ساعات و حتی روزها مختل کنند؛ اکثر افراد برای کنترل این نوع سر درد به دارو متوسل می شوند.

در کنار دارو، طب سوزنی نیز ممکن است به تسکین دردهای مرتبط با میگرن کمک کند؛ هزینه درمان میگرن با طب سوزنی یکی از سوالاتی است که همواره در ذهن افراد مطرح می شود. در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

میگرن چیست؟

پیش از پرداختن به هزینه درمان میگرن با طب سوزنی بهتر است نگاهی به میگرن بیندازیم. میگرن عبارت است از سردردهای ناتوان کننده تکراری و شدید شونده.

میگرن یک بیماری عصبی است همراه با علائمی متعدد است. این بیماری عموما با سردردهای شدید و خسته‌کننده شناخته می‌شود. علائم میگرن می تواند شامل تهوع، استفراغ، مشکل در تکلم، بی حسی یا سوزن شدن و حساسیت به نور و صدا باشد. میگرن از لحاظ سنی، می تواند در هر رده ای افراد را تحت تأثیر قرار دهد.

بیشتر بدانید: درمان سردرد عصبی، سینوزیت و میگرن با طب سوزنی

علت ایجاد سردردهای میگرنی

اگر چه علت اصلی این بیماری ناشناخته است؛ به نظر می‌رسد ژنتیک و عوامل محیطی در بروز میگرن موثر هستند. از دیگر علل میگرن می‌توان به عدم تعادل مواد شیمیایی در مغز، از جمله سروتونین که به تنظیم درد در سیستم عصبی کمک می‌کند، اشاره کرد.

210604CausesOfMigraineTeaser - هزینه درمان میگرن با طب سوزنی

طب سوزنی و میگرن

هزینه درمان میگرن با طب سوزنی به این بستگی دارد که چه عواملی در ایجاد میگرن دخیل باشد. از نظر پزشکی مسیر انرژی در امتداد بدن ۱۴ عدد است که مردین نام دارد؛ در صورت ایجاد اختلال در این مسیرها، درد یا بیماری ایجاد می‌شود.

طب سوزنی بدن شما را به یک سری نقاط فشار تقسیم می‌کند و سوزن‌ها بسته به علائم شما در نقاط مختلف فشار وارد می‌ شوند، نقاطی که معمولا نزدیک اعصاب بدن قرار دارند. همین عامل یعنی مراکز درگیر در میگرن، هزینه درمان میگرن با طب سوزنی را تعیین خواهد کرد.

فرآیند کار چگونه است؟

سوزن به کار رفته در طب سوزنی باعث تحریک اعصاب می‌شود و در نتیجه هورمون‌هایی مانند اندورفین آزاد می شود که باعث پاسخ بدن شما خواهد شد. این تحریک سیستم ایمنی و به همراه آن گردش خون همان چیزی است که تسکین درد را به همراه خواهد داشت.

98طب سوزنی - هزینه درمان میگرن با طب سوزنی

هزینه درمان میگرن با طب سوزنی چگونه است؟

برخی از درمان های میگرن گران هستند و ممکن است که بیمه همه هزینه ها را به طور کامل پوشش ندهد. طب سوزنی می تواند به کاهش هزینه های میگرن مزمن کمک کند. همچنین برخی از طرح های بیمه ممکن است آن را پوشش دهند.

جلسات درمان میگرن با طب سوزنی به صورت هفتگی یا دو هفته ای برگزار می شود. طب سوزنی برای تسکین میگرن مزمن با توجه به شرایط هر بیمار متفاوت است و از این رو هزینه درمان میگرن با طب سوزنی ممکن است برای افراد متفاوت باشد.

نقاط طب سوزنی برای درمان میگرن

حالا که از نقاط تاثیرگذار به عنوان پارامتری برای هزینه درمان میگرن با طب سوزنی صحبت شده، بد نیست ببینیم برخی از مهم‌ترین نقاط طب سوزنی برای میگرن کدام هستند؛ در زیر به برخی از این نقاط اشاره کرده ایم:

• LU-9: این نقطه‌ روی مچ دست و روی خطی است که دست شما به داخل آن تا می‌شود.
  • LI-4: زمانی که دست خود را مشت می‌کنید، یک برآمدگی در بخش انتهایی انگشت شصت به‌وجود می‌آید. این نقطه Li 4 نام دارد از نقاط طب سوزنی برای درمان میگرن است.
  • ST-36: اگر بنشینید و زانوهای خود را بغل می‌کنید، در زیر کشکک‌های زانو و به سمت خارج، نقاطی وجود دارند، که ST 36 نامیده می‌شوند. این نقاط نیز در طب سوزنی برای میگرن کاربرد دارند.
  • SJ-17: اگر لاله گوش خود را خم کنید و یک بند انگشت به سمت گردن خود بیاید به نقطه SJ 17 می رسید که از نقاط طب سوزنی برای میگرن است.

accupuncture - هزینه درمان میگرن با طب سوزنی

آیا درمان میگرن با طب سوزنی، ریسک هم دارد؟

این سوالی است که در کنار هزینه درمان میگرن با طب سوزنی ممکن است در ذهن شما وجود داشته باشد. در پاسخ باید گفت که اگر طب سوزنی توسط پزشک متخصص انجام شود، خطر بسیار کمی دارد.

در موردی پس از جلسه اول کبودی، خستگی و درد اتفاق می‌افتد و مقداری از سردرد پس از درمان با طب سوزنی طبیعی است. با این حال عوارض این روش به نسبت مصرف قرص برای درمان میگرن عصبی، کمتر است و همچنین سبب درمان ریشه ای این معضل خواهد شد.

بیشتر بدانید: طب سوزنی و درمان دیسک کمر

اقدامات پس از درمان میگرن با طب سوزنی

حال که در مورد هزینه درمان میگرن با طب سوزنی و نقاط مورد درمان می دانید، این نکته را هم باید به شما بگوییم که اگرچه آزاد شدن اندورفین پس از طب سوزنی  تأثیر بسیار زیادی بر میگرن دارد، اما بیماران نباید به این  بسنده کنند و پس از درمان نیاز به تقویت عضلات گردن است تا احتمال بروز و بازگشت درد‌ها در آینده کاهش دهند.