skip to Main Content

هزینه طب سوزنی

3.6/5 - (10 امتیاز)

فرقی نمی کند یک روش درمانی مدرن باشد یا سنتی، همچون هر نوع خدمت دیگری، هزینه طب سوزنی نیز متکی به عوامل و پارامترهای گوناگونی است.

طب سوزنی در زمره روش‌های عملی درمانی به حساب می‌آید و صرفا یک جلسه ویزیت نیست. به این ترتیب روند درمانی بیمار باید برای چند جلسه ادامه داشته باشد و کار عملی بر روی او صورت بگیرد، به همین دلیل نیز هزینه طب سوزنی ممکن است اندکی متفاوت باشد.

طب سوزنی چیست؟

قبل از پرداختن به هزینه طب سوزنی، ببینیم که این روش پزشکی چیست و از کجا آمد؟ این روش درمانی در حقیقت از چین آمده است و به دوران نوسنگی می رسد. سوزن های سنگی طب سوزنی مربوط به ۵ هزار سال قبل در چین کشف شده است، یعنی زمانی که احتمالا قیمت طب سوزنی وجود نداشته است!

اساس طب سوزنی بر انرژی qi (چی) تمرکز دارد. این انرژی در مسیرهایی با نام مریدین  جریان دارد. مریدین ها با اندام یا گروهی از اندام های خاص مطابقت دارند.

بیشتر بدانید: امبدینگ یا کاشت نخ

پارامترهای موثر بر قیمت هزینه طب سنتی

هزینه طب سوزنی به عوامل متعددی بستگی دارد و همانطور که اشاره تعداد جلسات آن متفاوت است. عواملی که بر قیمت طب سوزنی تاثیر دارد شامل مواردی همچون زمان هر جلسه درمانی، تعداد سوزن‌های استفاده شده، قیمت سوزن‌ها، روش درمان و نوع بیماری است.

AdobeStock 127097695 e1676099855378 - هزینه طب سوزنی

هزینه طب سوزنی برای جلسه اول

هزینه طب سوزنی در جلسه اول شامل زمان اضافی و انجام معاینات پزشکی است. ممکن است فرد ویزیت شونده نسبت به دیگر بیماران به معاینات پزشکی بیشتری نیاز داشته باشید.

علاوه بر این برخی پروتکل ها می تواند از کلینیکی به کلینیک دیگر متفاوت باشد، به عنوان مثال در برخی کلینیک ها آزمایشات تشخیصی برای مشکلاتی همچون ناباروری وجود دارد که هزینه را بالاتر می برد.

ارزش هزینه طب سوزنی

از لحاظ ارزش هزینه کرد، میانگین هزینه طب سوزنی نسبت به درمان های مکمل بسیار کمتر از درمان های مکمل است و همچنین برای تسکین دردهای مزمن نیز عوارض جانبی ندارد. به عنوان نمونه، افراد تحت درمان در دوره سرطان یا پس از جراحی های خاص  عوارض جانبی متعددی رو برو می شوند.

این عوارض ممکن است به قرص های مسکن پاسخ ندهد یا مثلا ریسک تداخل دارویی وجود داشته باشد، در این شرایط طب سوزنی میتواند بدون تداخل دارویی مشکل را بر طرف کند و از این رو ارزش هزینه طب سوزنی بالا است.

هزینه بر حسب بیماری

یکی از پارامترهای مهم بر هزینه طب سوزنی نوع بیماری ای است که شما برای آن به کلینیک طبی سوزنی مراجعه کرده باشید. در ادامه به طور خلاصه به این موارد اشاره کرده ایم.

هزینه بر حسب سوزن

طب سوزنی با وارد کردن سوزن به نقاط خاصی از بدن، باعث تحریک اعصاب و آرامش آن می شوند. هزینه طب سوزنی در این مورد به تعداد جلسات و سوزن های مورد استفاده بستگی دارد. برای درمان چاقی و دردهای مزمن نوع سوزن ها فرق دارد که همین امر بر هزینه موثر است.

acupuncture - هزینه طب سوزنی

هزینه طب سوزنی بر حسب خدمات بیشتر

به منظور درمان های مرتبط با زیبایی و مواردی این چنینی، هزینه طب سوزنی به کلینیک مورد نظر و نوع درمان بستگی دارد. به عنوان مثال درمان های پیشرفته برای زیبایی در کلینک های لوکس شامل هزینه هایی همچون بخور و لایه برداری نیز می شود.

بیشتر بدانید: درمان سردرد عصبی، سینوزیت و میگرن با طب سوزنی

نتیجه گیری کلی در مورد هزینه طب سوزنی

به طور کلی هزینه طب سوزنی با بیماری شما ارتباطی مستقیم دارد؛ گاه برای مواردی همچون میگرن که به استرس مرتبط است باید از درمان ترکیبی استفاده کرد. همچنین در برخی موارد به تعداد بیش از ۱۰ جلسه نیاز است که همین بر قیمت تمام شده تاثیر می گذارد.

در کلینیک دکتر پیرمرادی با ترکیب طب سوزنی و امبدینگ یا کاشت نخ تعداد جلسات کاهش یافته و هزینه ها هم به نسبت کم می شود.

در کنار این موارد عوامل فرعی همچون تغییرات نرخ ارز که بر بهای سوزن ها تاثیر می گذارد یا حتی موقعیت جغرافیایی و مکانی کلینیک را نباید از قلم انداخت.

سوالات و نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top