skip to Main Content
لاغری موضعی با مزوتراپی

لاغری موضعی با مزوتراپی

2.7/5 - (7 امتیاز)

لاغری موضعی با مزوتراپی یکی از روش های غیرجراحی و کم تهاجمی برای حذف چربی های انباشته در نواحی مختلف بدن است. این روش جدیدترین متد ابداع شده در این حوزه محسوب می‌شود که به دلیل بازدهی بالا و همچنین کمترین عوارض توانسته است توجه بسیاری را به خود جلب نماید.

تناسب اندام با مزوتراپیلاغری موضعی با طب سوزنی و مزوتراپی

به طور کلی برای لاغری موضعی دو روش جراحی و غیر جراحی وجود دارد. روش های غیرجراحی به دلیل داشتن عوارض کمتر و دوره نقاهت کوتاه تر و سبک تر از سوی بسیاری از پزشکان و متخصصان توصیه می شود.

تاکنون روش های مختلفی چون کاهش چربی بر اساس درجه حرارت، لیزر، فرکانس رادیویی و تکنولوژی فراصوت در حوزه لاغری کم تهاجمی مورد استفاده قرار گرفته است که در این مقاله قصد داریم در مورد جدیدترین آنها یعنی لاغری موضعی با مزوتراپی و ادغام آن با طب سوزنی مطالب مفیدی را ارائه دهیم.

از آنجائیکه این روش برای حصول نتیجه مطلوب نیاز به تکرار دارد، در پایان راهکاری برای کاهش تعداد جلسات و کسب نتیجه بهتر و همچنین بهترین کلینیک مزوتراپی و طب سوزنی را به شما معرفی خواهیم کرد.

مهمترین ترکیب مورد استفاده در مزوتراپی لاغری نوع ماده مشتق شده از گیاه سویا به نام فسفاتیدیل کولین است که کاملا بی خطر است.

مزوتراپی چیست و چگونه انجام می شود؟

Topical slimming with mesotherapy - لاغری موضعی با مزوتراپی

مزوتراپی تزریق ترکیبات موثر و فعال برای شکستن چربی های بدن است. این ترکیبات شامل ویتامین ها، داروهای هومیوپاتی و عصاره گیاهان مختلف است که در مقادیر میکروسکوپی در لایه مزودرم پوست تزریق می شود. این ترکیبات چربیها را تجزیه کرده و در نهایت به صورت مواد زائد از بدن دفع می شوند.

مهمترین ترکیب مورد استفاده در مزوتراپی لاغری نوع ماده مشتق شده از گیاه سویا به نام فسفاتیدیل کولین است که کاملا بی خطر بوده و اغلب پزشکان در درمان کلسترول بالای خون، دوز بالای این ترکیب را برای بیماران تجویز می کنند.

بیشتر بدانید: لاغری شکم با طب سوزنی

روش انجام مزوتراپی

در مزوتراپی ابتدا ناحیه ای که قرار است چربی‌های آن به صورت موضعی حذف شود را بی حس می کنند. اگر فرد حساس نباشد این بی حسی با گذاشتن کمپرس یخ نیز امکان پذیر است.

سپس این مواد موثر از طریق سوزن های خیلی نازک که معمولاً هم اندازه سوزن های کاربردی در طب سوزنی هستند، در لایه مزودرم تزریق می شود. در این روش تنها یک سوزش خفیف احساس می شود که آن هم برای تمامی افراد قابل تحمل است.

همانطور که گفته شد این ترکیبات باعث می‌شوند تا پیوندهای بین مولکولهای چربی شکسته شده و در نتیجه با فروپاشی ساختار مولکولی، چربی از حالت جامد به مایع تبدیل شود.

زمان انجام جلسه مزوتراپی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است و پس از چند هفته ضایعات چربی از طریق اندام های تصفیه کننده مانند کبد و روده خارج می شود.

کاربردهای لاغری موضعی با مزوتراپی

لاغری موضعی با مزوتراپی

از این روش می‌توان برای از بین بردن چربیهای سنگین و سفت در ناحیه بازوها، غبغب، شکم، ران ها و دور کمر استفاده کرد و به طور کلی هر ناحیه از بدن که چربی های آن با رژیم های غذایی سخت و تمرینات ورزشی قابل حذف شدن نیست.

همچنین این روش برای درمان سلولیت نیز بسیار مناسب است. زیرا برخلاف رژیم های لاغری سخت، پوست ناحیه ای که چربی از دست داده سفت می شود و ظاهری جوان تر و شادابتر پیدا می کند. به همین دلیل می‌توان گفت که لاغری موضعی با مزوتراپی، نوعی جوانسازی پوست نیز محسوب می شود.

مراقبت های قبل از لاغری موضعی با مزوتراپی

یک هفته قبل از جلسه مزوتراپی از مصرف آسپرین و داروهای رقیق کننده و همچنین ژل ضد التهاب و آنتی هیستامین خودداری کنید.

برای کاهش کبودی می توانید سه روز قبل از جلسه مزوتراپی از ژل آرنیک استفاده کنید.

روزی که قرار است به جلسه مزوتراپی بروید از ۳ الی ۴ ساعت قبل از درمان غذای سبک و حاوی مواد پروتئینی بخورید.

ناحیه ای که قرار است چربی های آن را حذف کنید را با صابون آنتی باکتریال بشویید و در صورت نیاز آن قسمت را شیو کنید. همچنین از استعمال لوسیون، کرم و خوشبو کننده پرهیز کنید.

تعداد جلسات مزوتراپی لاغری

تعداد جلسات لازم برای این روش بنا به صلاحدید پزشک تعیین می شود. زیرا این جلسات بایستی با فواصلی که پزشک مربوطه لازم می داند انجام شود. اما به طور معمول فاصله بین هر دو جلسه ۶ و ۸ هفته است.

مزایای لاغری موضعی با مزوتراپی

cellulite - لاغری موضعی با مزوتراپی

  1. این روش همان طور که گفته شد جز روش های غیر جراحی است و نیاز به بیهوشی عمومی و حتی موضعی ندارد.
  2. نسبت به روش‌های جراحی بر پایه لیپوساکشن بسیار کم هزینه تر است.
  3. سلولیت های توده ای و انباشته در بدن را هموار می کند.
  4. مدت زمان انجام هر جلسه نهایتا ۳۰ دقیقه و به صورت سرپایی است.
  5. با کمترین مقدار درد همراه است.
  6. دوره نقاهت سبکی داشته و افراد بلافاصله می توانند فعالیت طبیعی خود را شروع کرده و به محل کار خود بروند.

بیشتر بدانید: طب سوزنی برای لاغری

عوارض مزوتراپی  لاغری

exercise for slimming - لاغری موضعی با مزوتراپی

  1. حصول نتیجه در در افراد مختلف متفاوت است و نمی توان یک نتیجه قطعی را برای همگان تضمین کرد. ممکن است برخی از افراد به دلیل متابولیسم بدن خود هیچ تغییری را مشاهده نکنند.
  2. این درمان نیاز به تکرار دارد.
  3. لازم است تا با رژیم غذایی و ورزش های مناسب همراه شود.
  4. ممکن است عوارضی چون عفونت، کبودی، خونریزی و واکنش‌های آلرژیک نسبت به ترکیبات تزریق شده مشاهده شود.
  5. پس از یک روز در محل تزریق ممکن است علائمی چون قرمزی، تورم و کبودی توام با احساس درد ایجاد شود.
  6. لازم است افراد پس از جلسه مزوتراپی تا یک هفته از حمام گرم اجتناب کنند.

توصیه می شود تا مزوتراپی را به صورت تلفیقی با طب سوزنی انجام دهید زیرا نتیجه بهتر و سریعتری را به شما می دهد.

تلفیق مزوتراپی لاغری با طب سوزنی

Acupuncture for weight loss 1 - لاغری موضعی با مزوتراپی

تلفیق این روش با طب سوزنی نیز می تواند نتیجه سریع تر و قابل توجهی را به شما نشان دهد. زیرا طب سوزنی با افزایش سوخت و ساز، حرارت و جریان خون در ناحیه تزریق شده به دفع سریعتر بقایا و ضایعات چربی و حتی شکستن کامل چربی های باقی مانده کمک می کند.

بدین صورت که شما ابتدا جلسه مزوتراپی را انجام می دهید و پس از مشاوره با متخصص طب سوزنی می توانید چند روز بعد برای شروع درمان طب سوزنی اقدام کنید.

از آن جایی که فاصله بین هر دو جلسه مزوتراپی ۶ تا ۸ هفته است، بهترین فرصت را برای انجام طب سوزنی فراهم می کند تا چربی های شکسته شده نیز سریعتر دفع شوند.

Acupuncture for weight loss - لاغری موضعی با مزوتراپی

همانطور که در مقالات قبلی نیز به آن اشاره کردیم طب سوزنی یک روش موثر برای لاغری و همچنین کاهش سلولیت ها است.

بنابراین تلفیق این دو روش می تواند نتیجه بسیار بهتری را به شما ارائه دهد و تعداد جلسات لازم برای مزوتراپی را نیز کاهش دهد. ضمن آنکه هزینه این دو روش نیز بسیار ارزان تر از روش های های جراحی و لیپوساکشن خواهد بود.

توصیه می کنیم تا درمان تلفیقی را نزد یک متخصص که به هر دو روش مزوتراپی و طب سوزنی تسلط دارد انجام دهید. این کار باعث می شود تا ریسک درمان شما کاهش یافته و نتیجه مطلوب تری را بدست آورید.

دکتر عیسی پیرمرادی متخصص در زمینه درمان لاغری با روش تلفیقی مزوتراپی و طب سوزنی است و کسب نتیجه دلخواه از این دو روش را به شما نوید می دهد. برای مشاوره می توانید با شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

سوالات و نظرات کاربران

  1. ممنون بابت اطلاعات خوبتون.

    میشه لطفا بفرمایید چه کسانی نباید مزوتراپی لاغری انجام بدن
    .کنترااندیکاسیون هاش چه مواردی هست؟

    1. ۱ ـ خانم‌های باردار
      ۲ ـ بیماران قلبی ـ عروقی
      ۳ ـ افرادی که دچار سرطان‌های پیشرفته هستند .
      ۴ ـ کسانی که دارای سوابق آلرژی و حساسیت به داروهای خاص هستند .
      ۵ ـ افرادی که در حال استفاده از داروهای ضد انعقاد هستند ( در این افراد احتمال ایجاد هماتوم و خونریزی زیاد است)
      ۶ ـ افراد دیابتی بخصوص آنهایی که دیابت کنترل نشده دارند ( زیرا سطح ایمنی این افراد پایین است و ممکن است دچار عفونت‌های شدید شوند).
      ۷ ـ افرادی که دارای بیماری نوروپاتی هستند. ۸ ـ اشخاصی که دچار بیماری پسوزیاریس شدید و پیشرفته (صدف)‌ هستند .

  2. سلام
    طب سوزنی کلاسیک برای تیک عصبی چند بار در هفته باید انجام بشه تا سریع جواب بده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top