skip to Main Content
بهترین دکتر متخصص طب سوزنی

بهترین دکتر متخصص طب سوزنی

4/5 - (2 امتیاز)

امروزه بسیاری از افراد از طب سوزنی در کنار پزشکی استفاده می کنند و این سوال برایشان وجود دارد که بهترین دکتر متخصص طب سوزنی کیست؟

مثل هر فرایند اعتمادساز دیگری، پیدا کردن بهترین دکتر متخصص طب سوزنی نیاز به تحقیق و بررسی نیاز دارد. در این مقاله بیشتر به معیارهای انتخاب یک متخصص طب سوزنی پرداخته ایم؛ اما نخست نیم نگاهی داشته باشیم به خود طب سوزنی.

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی از چین آمده است و قدمت آن به دوران نوسنگی می رسد به نحوی که سوزن های سنگی طب سوزنی مربوط به ۵ هزار سال قبل در چین کشف شده است.

اساس طب سوزنی بر انرژی qi (چی) تمرکز دارد. این انرژی در مسیرهایی با نام مریدین جریان دارد. مریدین ها با اندام یا گروهی از اندام های خاص مطابقت دارند.

بیشتر بدانید: هزینه طب سوزنی

ویژگی های بهترین دکتر متخصص طب سوزنی

اگرچه سابقه طب سوزنی به گذشته های بسیار دور باز می گردد اما این دلیل نمی شود که پزشک از روش های نوین اطلاع نداشته باشد.

بهترین دکتر متخصص طب سوزنی باید ضمن داشتن ویژگی هایی از جمله اشراف به مهارت های نوین و تجربه بسیار زیاد در زمینۀ طب سوزنی از یک مدرک تخصصی معتبر نیز برخوردار باشد.

7cda502ada28479da354ef6e6b1266f8 - بهترین دکتر متخصص طب سوزنی

بهترین دکتر متخصص طب سوزنی و شناخت مهارت های نوین

بی شک بهترین دکتر متخصص طب سوزنی باید پیگیر روش های نوین در این حوزه باشد. این روش علاقه مندان بسیاری دارد و هر ساله برای یاد گرفتن نکات و تکنیک های جدید آن دوره هایی برگزار می شود.

هم اکنون روش هایی همچون امبدینگ نیز به طب سوزنی اضافه شده است. هرچقدر دکتر طب سوزنی در اجرای این روش ها مهارت بیشتری داشته باشد، انتخاب او به عنوان پزشک از سوی شما ایده آل خواهد بود، زیرا روش های درمانی امتحان پس داده و مدرنی را به کار خواهد گرفت.

نکته ای طلایی به نام تجربه

در هر حرفه ای، تجربه به مثابه گوهری گران بها است و این موضوع نیز قطعاً در مورد بهترین دکتر متخصص طب سوزنی هم صدق می کند.

معمولاً پزشکانی که سالیان متمادی در زمینۀ طب سوزنی فعالیت دارند، بهترین انتخاب هستند به ویژه اینکه در مواردی یک درمان نیازمند به کارگیری چندین نوع روش است و از این رو پزشم باید با تجربه و ماهر باشد.

لزوم وجود یک مدرک تخصصی معتبر

مدرک تخصصی حجت را در مورد توانایی پزشک بر مراجعه کننده تمام خواهد کرد البته به شرط اینکه چنین مدرکی معتبر باشد.  به عبارتی دیگر بهترین دکتر متخصص طب سوزنی، دورۀ تخصصی خود را در دانشگاهی معتبر گذرانده و از علمی نوین و به روز برخوردار است، ضمن اینکه با تکنیک های حرفه­­ ای روش طب سوزنی نیز آشنا است.

طب سوزنی به منظور درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد و تقریبا بدون هیچ عوارضی به کاهش درد و رفع بیماری می پردازد. همچنین می‌توان از این طب در ترکیب با دیگر روش های درمانی استفاده نموده و اثربخشی روند درمانی را بیشتر کرد.

AdobeStock 127097695 e1676099855378 - بهترین دکتر متخصص طب سوزنی

روش های انجام طب سوزنی

حال که در مورد ویژگی های بهترین دکتر متخصص طب سوزنی صحبت شد، بهتر است نیم نگاهی داشته باشیم به روش های انجام این متد پزشکی.

معمولاً فرایند انجام طب سوزنی طی چند جلسه انجام می شود و هر جلسه حدود یک ساعت زمان می برد. همچنین پزشک حتماً قبل از شروع روند درمانی و در جلسه مشاوره، سوابق پزشکی شما را مورد بررسی قرار می دهد.

علاوه بر این ها، در جلسات متعدد، پیشرفت درمان مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز از روش درمانی مکمل نیز استفاده می شود.

بیشتر بدانید: درمان میگرن با طب سوزنی

نکته پایانی

به طور کلی لفظ «بهترین» نسبی بوده و یک فرد که از سوی کسی بهترین دکتر متخصص طب سوزنی در نظر گرفته می شود، ممکن است از سوی فردی دیگر چنین نباشد و بالعکس! اما در کل همیشه پیش از انتخاب پزشک خود سوابق او و  نظر مراجعانش را بررسی کنید.

گفتنی است که در کلینیک دکتر پیرمرادی با ترکیب طب سوزنی و امبدینگ یا کاشت نخ نیز صورت می گیرد که روشی معتبر و نوین است. برای اطلاع بیشتر می توانید با تلفن مطب تماس بگیرید.

سوالات و نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top