skip to Main Content
طب سوزنی برای لاغری

طب سوزنی برای لاغری

5/5 - (1 امتیاز)

طب سوزنی همانطور که می تواند در بهبود خیلی از بیماری ها موثر باشد، برای کاهش وزن و لاغری نیز بکار برده می شود. این طب سنتی که منشا آن کشور چین است، امروزه شیوه بسیار پر کاربردی در درمان انواع بیماری ها می باشد. و حتما توسط متخصص طب سوزنی انجام می گیرد.
اگر این موضوع توجه شما را نیز به خود جلب کرده است، توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

 

بیشتر بدانید: زیبایی و جوانسازی پوست با طب سوزنی

 

نحوه عملکرد طب سوزنی برای لاغری

 

طب سوزنی برای لاغری

طب سوزنی، یک درمان جایگزین مبتنی بر سوزن است که گاهی برای کاهش وزن نیز از آن استفاده می شود. این روش درطب سنتی چینی طرفداران بسیاری دارد. طب سوزنی، جریان خون یا به عبارتی انرژی حیاتی بدن را تحریک کرده و به نوبه خود باعث بهبود عوامل متعددی می شود که به لاغری فرد کمک می کند.

اگر چه دانشمندان در مورد عملکرد مکانیسم آن مطمئن نیستند، اما تصور می شود که استفاده از طب سوزنی اشتها را سرکوب کرده، متابولیسم را افزایش داده و باعث کاهش استرس میگردد. با این حال، این نظریه هنوز به تحقیق و آزمایش بیشتری نیاز دارد.

 

طب سوزنی، یک درمان جایگزین مبتنی بر سوزن است که گاهی برای کاهش وزن نیز از آن استفاده می شود.

 

تحقیقات انجام شده درمورد طب سوزنی برای لاغری

طب سوزنی برای لاغری

 

محققان در سال ۲۰۰۹ در مورد طب سوزنی مطلبی را منتشر کردند که در آن طب سوزنی با هدف لاغری بر روی ۱۰ زن اعمال شد. پس از دو جلسه ۲۰ دقیقه ای در ۵ هفته، سطح هورمون انسولین و لپتین در زنانی که طب سوزنی بر آن ها انجام گرفته بود کاهش قابل ملاحظه ای پیدا کرده و شاخص توده بدنی آن ها نیز کم شده بود.

 

مزایای استفاده از روش طب سوزنی برای لاغری

طب سوزنی برای افرادی که خواهان کاهش وزن در مدت زمان طولانی هستند و نمی خواهند دارو مصرف کنند، روش مناسبی است. همچنین اشخاصی که می خواهند بدون داشتن رژیم غذایی سخت و خاص و انجام ورزش های سنگین وزن کم کنند، یک روش مناسب و کاربردی می باشد.

طب سوزنی برای لاغری و کاهش وزن  علاوه بر تقویت کلیه ها، کبد و حفظ سلامتی بدن، از طریق باز کردن کانال های انرژی، باعث از بین رفتن عوامل بیماری زا در داخل بدن می شود که این امر نیز به نوبه خود باعث بالا بردن مقاومت بدن می گردد.

طب سوزنی علاوه بر کاهش وزن بدن می تواند با نابود کردن چربی ها به صورت موضعی نیز باعث لاغری و تناسب اندام شود. گفتنی است براساس صحبت های متخصصان طب سوزنی در چین این روش برای رفع چربی های اضافی مثل باسن، ران پا و سینه ها روش مناسبی است.

 

عوارض جانبی احتمالی طب سوزنی

 

طب سوزنی برای لاغری

طب سوزنی چه برای لاغری، چه غیر از آن فقط باید توسط یک متخصص مراقبت بهداشت و درمان مجاز به طب سوزنی انجام شود. چرا که انجام این درمان حساس توسط فرد غیر متخصص باعث بروز عوارض جانبی مانند درد، خونریزی، کبودی، عفونت و آسیب بدن به دلیل عمق نادرست سوزن خواهد شد.

در طول درمان باید حتما از سوزن های استریل یکبار مصرف استفاده شود. اگر دچار اختلال در خونریزی یا سیستم ایمنی ضعیف هستید یا دارو و مکمل های خون مانند وارفارین استفاده می کنید ممکن است کاندید خوبی برای طب سوزنی نباشید.

اگر باردار هستید، قبل از انجام طب سوزنی باید با پزشک خود صحبت کنید.

طب سوزنی گوش نباید با صلیب گوش اشتباه گرفته شود. چرا که خطرات بسیاری از جمله عفونت و تغییر شکل گوش را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل توصیه می شود این روش حتما توسط فردی متخصص انجام گیرد.

 

سوالات رایج در مورد طب سوزنی برای لاغری

 

آیا طب سوزنی واقعا در از دست دادن وزن و لاغری موثر است؟

اگر چه حمایت علمی نسبتا کمی برای این نظریه که طب سوزنی می تواند باعث کاهش وزن شود موجود است. اما برخی مطالعات نشان می دهد که طب سوزنی ممکن است برای افرادی که خواهان لاغر شدن هستند مفید باشد. به عنوان مثال در یک بررسی تحقیقاتی که در مجله بین المللی چاقی در سال ۲۰۰۹ منتشر شده است، دانشمندان ۳۱ شرکت کننده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند که طب سوزنی اعمال شده بر این افراد با کاهش قابل توجه وزن بدن آن ها همراه بوده است.

 

چگونه طب سوزنی باعث لاغری و کاهش وزن می شود؟

 

طب سوزنی برای لاغری

با طب سوزنی خالی شدن معده آهسته تر صورت می گیرد، بنابر این به طور طبیعی فرد همیشه احساس سیری می کند و تمایلی به خوردن ندارد. طب سوزنی با جلوگیری از حرکات دودی شکل روده و ترشح اسید معده باعث کم شدن احساس گرسنگی و در نتیجه کاهش وزن می شود.

متخصصان بیمارستان طب سنتی و زیبایی پکن در چین می گویند کاهش وزن با استفاده از طب سوزنی در حقیقت به دلیل تنظیم سوخت و ساز و عملکرد غدد بدن است.
کاهش وزن با استفاده از روش طب سوزنی بهتر است که بر روی افراد جوان و بالغ در سنین بین ۲۰ تا ۵۰ سالگی انجام شود، زیرا در این سن رشد بدن کامل شده و عملکرد تمام ارگان های بدن بی نقص می باشد.

بنابراین استفاده از طب سوزنی به راحتی متابولیسم بدن را تنظیم کرده و عمل تجزیه چربی های بدن را بهبود می بخشد.

انجام روش طب سوزنی می تواند باعث بی میلی به غذا، تشنگی و تکرر ادرار گردد که همه ی این حالات کاملا طبیعی هستند. طب سوزنی بر میزان روند متابولیسم چربی های بدن اثر می گذارد. و می تواند مشکل اشتهای بیش از حد فرد و ترشح بیش از اندازه اسید معده را از طریق تنظیم سیستم عصبی فرد با هدف از بین بردن خستگی و گرسنگی را درمان کند.

 

بیشتر بدانید: درمان آکنه یا جوش صورت با طب سورنی

 

یک جلسه طب سوزنی معمولی چگونه است؟

طب سوزنی برای لاغری

به طور معمول پزشک طب سوزنی باید تعدادی از نکات طب سوزنی را که ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد قبل از شروع درمان با بیمار در میان بگذارد. تا شخص درمانجو اطلاعات جامعی در مورد شیوه درمان داشته باشد.

در طب سوزنی، سوزن های نازک وارد مناطق مختلف بدن می شوند. این نقاط  ممکن است روی بدن و یا روی گوش بیرونی باشد. سوزن های وارد بر روی گوش تا عمق بسیار کمی فرو میروند، پس جای هیچ نگرانی نیست.

در طب سوزنی ممکن است از طب سوزنی الکتریکی یا طب سوزنی لیزر استفاده شود. در این روش به جای سوزن از پروب های فلزی استفاده شده و نقاط مورد نظر را تحریک می کنند.

بعضی از متخصصین طب سوزنی یک دانه یا بذر را روی نقاط خاص طب سوزنی در گوش قرارداده و آن را با نوار محکم میکنند. این دانه معمولا برای چند روزدر جای خود باقی میماند و می توان به صورت دوره ای آن را ماساژ داد.

 

طب سوزنی علاوه بر کاهش وزن بدن می تواند با نابود کردن چربی ها به صورت موضعی نیز باعث لاغری و تناسب اندام شود.

 

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد طب سوزنی میتواند با افزایش متابولیسم بدن باعث درهم شکستن چربیهای انباشته شده گشته و شخص را به سوی لاغری سوق دهد. اما نکته ای که در این میان اهمیت دارد، این است که برای انجام این درمان حتما به متخصصی که تبحر و دانش کافی در این زمینه را داراست مراجعه کرده و از عواقب احتمالی جلوگیری به عمل آوریم.
پیشنهاد ما به شما دکتر عیسی پیرمرادی می باشد. در کلینیک تخصصی آکو شما می توانید با خیالی آسوده از تمامی خدمات طب سوزنی بهرمند گردید. جهت اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

سوالات و نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top